Pastaruoju metu „Audi“ automobilių gamintojai vis labiau stebina vairuotojus milžinišką praktinę naudą suteikiančiomis technologijomis. Nors didžioji jų dauguma yra orientuotos į vairuotojo ir keleivių komfortą, dalis yra būtent saugumui. https://www.avkparts.lt/ ekspertai sako, jog žiemos metu tokio pobūdžio technologijos yra ypatingai svarbios dėl neprognozuojamų važiavimo sąlygų bei slidžios kelio dangos. Taigi, kokias saugumo sistemas vairuotojams siūlo šiuolaikiniai „Audi“ automobiliai bei kaip jas reikėtų tinkamai prižiūrėti?
Keturių varomųjų ratų technologija „Quattro“
Ne paslaptis, jog bene pati svarbiausia bei žinomiausia „Audi“ technologija, žiemos metu vairuotojams suteikianti daugiau galimybių yra būtent keturių varomųjų ratų „Quattro“ sistema. Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog tai niekuo nesiskiria nuo kitų gamintojų keturių varomųjų ratų sistemų, tačiau „Audi“ automobilių vairuotojai „Quattro“ pavadinimą dažnai linksniuoja tikrai ne atsitiktinai. AVKParts ekspertai sako, jog moderniausi „Audi“ modeliai turi naujos kartos „Quattro“ sistemas, kurios ne tik suteikia galimybę mėgautis geresniu automobilio pravažumu, tačiau taip pat ir mažesnėmis kuro sąnaudomis, lyginant su senesnės kartos „Quattro“ sistemomis. Taip yra todėl, kad moderniausios sistemos versijos leidžia atjungti galinę ašį bei automobilį eksploatuoti naudojant tik priekinės ratų ašies pavarą kai keturių varomųjų ratų nereikia. Tačiau sistema visuomet atidžiai stebi kelio dangą bei vairo pasukamumą ir aktyvuoja galinių ratų ašies pavarą vos to prireikus. Tai suteikia galimybę sumažinti slydimo tikimybę staigesniuose posūkiuose bei, žinoma, džiaugtis kitais keturių varomųjų ratų sistemos privalumais. Visapusišką sistemos naudą padidina ir tai, kad šios sistemos praktiškai nereikia papildomai prižiūrėti. Vis dėlto tai nėra garantas, jog sistema visą laiką veiks idealiai. Praktika rodo, kad kai kurie nuo 2019 metų pagaminti „Audi“ modeliai su minėta galinės ašies atjungimo sistema kartais susiduria su laikinais nesklandumais, susijusiais su galinės ašies aktyvavimu, kuomet to reikia. Įprastai tai nutinka automobilį eksploatuojant gana agresyviai. Tačiau pasak specialistų, ramus važiavimas padeda šios problemos išvengti.

Geresnis sukibimas su kelio danga
Akivaizdu, kad žiemos metu kelio danga neretai būna pasidengusi netolygiu ledu, kuris gali būti labai pavojingas. Priešingai nei daugelis mano, pavojingas yra ne tik visiškas ledas po visais keturiais ratais, tačiau ir tokios situacijos, kuomet ant ledo užvažiuoja tik du vienos automobilio pusės ratai. Būtent tokiu atveju „Quattro“ sistema yra nepakeičiama, nes technologija padeda visapusiškai išlaikyti ant neslidžios kelio dangos likusius ratus bei taip sumažinti tikimybę automobilio kontrolės praradimui. Pasak AVKParts specialistų, sistema taip pat yra neįtikėtinai veiksminga ir automobiliui didesniu greičiu keičiant važiavimo juostą slidžiame kelyje – sistema padeda išlaikyti reikiamą ratų sukibimą su kelio danga, o kartu ir geresnę jo kontrolę. Žinoma, visos šios situacijos yra be galo svarbios, tačiau nereikėtų pamiršti ir galimybės greitai išvystyti norimą greitį slidžiame kelyje. Keturi varomieji ratai tolygiai paskirsto galią, tad geresnis sukibimas suteikia galimybę norimą greitį pasiekti greičiau. Tai yra ypatingai svarbu greitėjimo juostose, skirtose įsilieti į bendrą automobilių srautą. Taigi, specialistai ragina nenuvertinti „Quattro“ suteikiamų saugumo savybių vairuojant automobilį esant slidžiai kelio dangai. Vis dėlto sistema suteikia automobiliui ne tik geresnį pravažumą, tačiau kartu ir saugumą.
Žinoma, kaip jau buvo minėta anksčiau, patvarios ir modernios „Quattro“ keturių varomųjų ratų sistemos gali susidurti su įvairiais gedimais, kurių remontas gali reikalauti pavienių sistemos dalių keitimo. Jas galima paprastai rasti bei įsigyti čia: https://www.avkparts.lt/audi-dalys/